|
wagrowiecasg.forumoteka.pl Opis Twojego forum
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łyplok
Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 1342
|
Wysłany: Pon Mar 19, 2007 10:11 pm Temat postu: |
|
|
FiFi napisał: | yyy eee ja widziałem za 250 |
Fifi, możesz podać linka?? _________________ - Co robimy Panie Kapitanie?
- Napier***my!!!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
FiFi
Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 1027
|
Wysłany: Pon Mar 19, 2007 10:34 pm Temat postu: |
|
|
no własnie nie - widziałęm go na machinegunie dosc dawno ale obecnie są za 400 i wiecej .. _________________
/)/)
( ..
|'-._)
|#|
|#|
|#|
|#|
|#| |
|
Powrót do góry |
|
|
Łyplok
Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 1342
|
Wysłany: Pon Mar 19, 2007 10:38 pm Temat postu: |
|
|
szkoda... trzeba szukać dalej... _________________ - Co robimy Panie Kapitanie?
- Napier***my!!!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
giller WIDMO - Plutonowy
Dołączył: 08 Wrz 2006 Posty: 2139
|
Wysłany: Wto Mar 20, 2007 12:05 pm Temat postu: |
|
|
Po wakacjach jak ludzie będą pracować i powinni mieć kase to można nawet po 20 pln się złożyć i kupić taki za 400 pln, zobaczymy jak to bedzie potem. Chrono nie jest przecież zakupem niezbędnym
Fearie w ogłoszeniu napisz jeszcze o kulkach, 0,36 tylko do snip 4taktowych, 0,33 do wszystkich innych (można też dodać że w CQB max 0,25 ale to już zależy od ciebie) _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rzuf
Dołączył: 13 Gru 2006 Posty: 825
|
Wysłany: Wto Mar 20, 2007 3:35 pm Temat postu: |
|
|
imho ciezar kulek bez roznicy = energia w J zostaje ta sama... co prawda kulka szybciej wyhamuje, ale np w cqb bez roznicy bo...
pozatym wszystkie pomiary i tak robi sie na hu=o + bb's 0,20g
polecam
http://www.cybersloth.org/airsoft/trajectory/10-C-01.htm
oraz jak gdzies na arniesairsoft byl art z wykresami toru/czasu lotu kulki przy wag. 0,20 i 0,25
ciekawa sprawa _________________
"This is my rifle, this is my gun, this is for fighting , this is 4fun" |
|
Powrót do góry |
|
|
maku Site Admin
Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 4142
|
Wysłany: Wto Mar 20, 2007 3:42 pm Temat postu: |
|
|
z tego co mnie się zdaje, to wzór na energię kinetyczną to m*v^2 (masa razy prędkość do kwadratu) wiec przy zmianie masy kulki energia też się zmienia:>:>:> _________________ ".stay out of the road
if you want to grow old."
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rzuf
Dołączył: 13 Gru 2006 Posty: 825
|
Wysłany: Wto Mar 20, 2007 4:00 pm Temat postu: |
|
|
ale zauwaz ze wypychasz kulke ciagle z ta sama sila a co za tym idzie mniejsza predkoscia
ja wiem ze jestem noga z fizyki ale jak mam 400fps na 0,2 to bede miec 360fps na 0,25. Energia ta sama (of coz mniej wiecej).
oczywiscie mowimy o energi na wylocie, bo lzejsza kulka bedzie szybciej wytracac predkosc a co za tym idzie i energie z jaka udezy _________________
"This is my rifle, this is my gun, this is for fighting , this is 4fun" |
|
Powrót do góry |
|
|
The_PiotREX
Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 2409
|
Wysłany: Wto Mar 20, 2007 5:31 pm Temat postu: |
|
|
Panowie! Ek(BB)=(mv^2)/2
Ale takze E kulki rowna sie A*Ep(skompreoswanego powietrza), gdzie A jest to współczynnik z zakresu 0<A<1. Nie ebde tutaj sie rozwodzil skad sie bierze powietrze skompresowane w cylindrze, to chyba wiemy (??).
Tak wiec dla okreslenia energii kinetycznej kulki wazne jest okreslenie wspolczynnika A. Dla uproszcenia nie uwzgledniajmy przez chwile strat wyniklych z niesczelnosci ukladu. Mamy wiec funkcje P=f(t)ktora obrazuje nam cisnienie rosnace w cylindrze w czasie sprezania. Z podstaw fizyki (jak ktos nie rozumie skad, to polecam podrecznik do 2 klasy gimnazjum) wiemy ze sila F1 potzreban do przesuniecia ciala o malej masie jest mniejsza niz sila F2 potzreban do przesuniecia ciala o wiekszej masie (domyslam sie ze pojecia tarcia, i ciezaru sa znane). Sila dzialajaca na kulke jest cisnienie P w cylindrze. cisnienie to dziala na odpwoeidnio duzy obszat kulki zalezny od srednicy dyszy cylindra. Z powyzszych wynika ze sila potzreban do rozpoczecia lotu przez kulke lzejsza jest mniejsza nzi sila potzrebna do rozpoczecia lotu przez kulke ciezsza. Tak wiec jelsi mielibysmy cylinder z dwoma dyszmai i przy kazdej z nich kulke o innej wadze, to kulka lzejsza wystrzelona bylaby pierwsza. A teraz przypomnijmy sobie ze jak mowilem P=f(t). Jak sie pewnie domyslacie jest to funkcja rosnaca (konkurs! kto potrafi podac jej przebieg?). Tak wiec kulka lzejsza zacznie opuszcac lufe, zanim zostanie jej przekazana cala energia, podczas gdy kulka ciezsza bedzie w tej lufie siedziec dluzej i co spowodouje ze zdazy zgroamdzic wiecj energii. Tak wiec mimo ze energia ukaldu miotajacego jest taka sama, to energia kulki ciezszej jest w przypadku asg wieksza niz lzejsze, wlasnie przez inny przebieg procesu oddawanai (przekazywania) energii. Gdyby to kulka byla przytrzymywana az cisnienie sie unormuje i dopiero zwalniana. wtedy mialaby ta samą energię niezaleznie od wagi.
Druga wazna rzecza jest oddawanie energii przez kulke. Kulka ciezsza, oddaje wiecej energii uderzajac w skore i spadajac na dol, niz lekka kulka ktora tylko czesc energii oddaje tarfionemu, a reszte wykorzystuje na odbicie się. Poniewaz cialo ejst dosyc wrazliwe i miekkie, to polecam sprawdzic stzrelajac do puszki lub blachy. _________________ L?kliwy stokro? umiera przed ?mierci?, m??ny kosztuje jej tylko raz jeden.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rzuf
Dołączył: 13 Gru 2006 Posty: 825
|
Wysłany: Wto Mar 20, 2007 6:30 pm Temat postu: |
|
|
a wersja dla latwiejszych?
fakt faktem ze kiedy strzelam do puszki to latwiej przestrzelic ciezsza kulka...
anyway nawet sie logiczne wydaje ze trafienie z 0,12 jest mniej bolesne. Sprawdze to przy najblizszej okazji organoleptycznie _________________
"This is my rifle, this is my gun, this is for fighting , this is 4fun" |
|
Powrót do góry |
|
|
The_PiotREX
Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 2409
|
Wysłany: Wto Mar 20, 2007 7:54 pm Temat postu: |
|
|
dla latwiejszych? tej malutka, chodź do inżyniera, to pokaże ci mój wektor siły _________________ L?kliwy stokro? umiera przed ?mierci?, m??ny kosztuje jej tylko raz jeden.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fearie WIDMO - Kapral
Dołączył: 02 Wrz 2006 Posty: 3751
|
Wysłany: Wto Mar 20, 2007 8:17 pm Temat postu: |
|
|
Łatwie: Rozpatruj energię kulki i jej siłe a nie guna. Inny układ odniesienia. _________________
www.linea-okna.pl <-- producent okien drewnianych |
|
Powrót do góry |
|
|
stachu WIDMO - Starszy Kapral
Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 2366
|
Wysłany: Wto Mar 20, 2007 8:54 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | (konkurs! kto potrafi podac jej przebieg?) |
zależny od typu sprężyny zapewne. ale w ogólności strzelałbym że lekko logarytmiczny (na początku narasta szybciej, im dalej na osi czasu tym wolniej) do momentu startu kulki, potem opada (liniowo ale, zakładając że start kulki następuje na końcu ruchu tłoka co jest niemożliwe, ale jakieś uproszczenie przyjąć trzeba ) _________________
Realcap only, MP 300 Assault 400 Support 500 DM 600 BoltAction 700.
Ja Yeti! |
|
Powrót do góry |
|
|
Rzuf
Dołączył: 13 Gru 2006 Posty: 825
|
Wysłany: Wto Mar 20, 2007 9:53 pm Temat postu: |
|
|
ok panowie zadalem sobie tyle trudu zeby przeczytac do konca to pod moim linkiem. Mam nadzieje ze wy tez. Przedtem tylko uzywalem kalkulatora...
generalnie
Most rifles below 1.5 J are fairly uniform in terms of muzzle energy. In other words, a stock rifle that fires a 0.20g BB at 0.75 J will probably fire a 0.25g BB at 0.75 J. To keep the energy the same, a heavier BB will need to be moving slower. A rifle with a muzzle energy of 0.75 J would fire 0.20g BB's at 285 fps, and it would fire 0.25 g BB's at 255 fps. (To calculate velocities for an equal energy, see Section X-B: Relative Energy / MED Calculator.)
czyli nie mylilem sie = wylotowa energia jest mniej wiecej ta sama.
ALE!
One of the more interesting things, something of particular importance when determining MED's, is that for equal muzzle energies, heavier BB's dissipate energy at a slower rate. There are two reasons for this. First, for equal muzzle energies, a lighter BB will be moving faster than a heavier one. As you will see in Section I-D-01: Drag Force, drag increases with the square of the velocity. A BB moving at 400 fps, for example, will experience considerably more drag than a BB moving at 300 fps. The second reason that heavier BB's dissipate energy at a slower rate is that the deceleration a BB experiences is inversely proportional to the mass of the BB. As the mass increases, the rate of deceleration decreases.
czyli w gigantycznym skrocie = ciezsza kulka wolniej zwalnia
dlatego tez panowie na tej stronie stworzyli skrypt ktory oblicza nam Minimum Engage Distance, ktory roznic sie od tego jak szybko wpluwa nam karabin kulke o okreslonym ciezarze.
MED to dla nich odleglosc przy ktorej kulka ma miec teoretycznie 1J.
Czym ciezsza kulka tym wieksza musi byc odleglosc, np.
moj karabin ma zmierzone 450fps na 0,20
moj med
0,20 = 11m
0,25 = 12m
0,30 = 14m
itd
co do samej energi ciekawy jest rozdzial VI:
Provided that the mass of the BB is known and the muzzle velocity can be determined, muzzle energy can be easily calculated using the formulas as outlined in Section I-C: Energy. For most airsoft rifles and pistols, the muzzle energy for a 0.20g BB will be the same as for that of a heavier BB. As muzzle energies surpass 1.50 Joules, however, the muzzle energy correlation is not always equal. In high-energy guns, it is possible for the BB to accelerate and leave the barrel before the piston has had a chance to reach maximum compression. In this case, pressure will still be building as the BB exits the barrel; consequently the BB will not be able to fully absorb the energy from the piston. When a heavier mass BB is used in this gun, the BB will accelerate at a slower rate and remain in the barrel longer, thereby absorbing more energy.
takze przy stockowych giwerach i giwerach nie przekraczajacych 1,5J w wiekszosci przypadkow glowica tloka zdazy udezyc w glowice cylindra zanim kulka wyleci z lufy = a wiec ma juz maksymalna energie jaka moze otrzymac (nie zapomnijmy ze dobieramy typ clindra do pojemnosci lufy wlasnie po to).
Przy wiekszych upgrade'ach kulka 0,20 moze wyleciec z lufy zanim glowice sie zdrzeza, czyli jesli wlozymy ciezsza kulke to bedzie ona dluzej w lufie przez co zaabsorbuje wiecej energi. Oczywiscie jest pewien limit tej zwiekszajacej sie energii, zalezny od tego jak mocny mamy tuning.
takze przy ekstemalnych upgradach nalezy brac pod uwage ciezar kulki! natomiast w upgradeach do mniej wiecej 1,5J mozna to pominac. _________________
"This is my rifle, this is my gun, this is for fighting , this is 4fun" |
|
Powrót do góry |
|
|
The_PiotREX
Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 2409
|
Wysłany: Wto Mar 20, 2007 10:16 pm Temat postu: |
|
|
No tak.. nie pomyslalem o stockowych giwerach. Jakos tak temat byl o granicy tunningu wiec przyjalem za V0 rozpatrywanej giwery te 450fps (dla .20g). Oczywisice mozemy brac pod uwage giwery stockowe, tam to faktycznie wyglada inaczej. Baaa. znam giwery w ktorych kulka niezlaeznie od wagi wyhamuje znaim opusci lufe
Tak wiec dla giwer stockowych lub lekko tunningowanych jest to inaczej niz dla silnie. Jednak my tu mowimy o giwerach 400 do 600 fps czyli jednak waga kulki ma znaczenie (dysksuja, mniejsze czy wieksze). Jednak anjwzniejsze dla tematu jest to ze z ciezszej kulki boli mocniej i mzoe wyrzadzic ona wieksze szkdoy w ciele, a to ejst wazne dla bezpieczesntwa o ktorym tutaj rozmawiamy. Dlatego proponuje (zebysmy wrocili do meritum watku) ograniczenie wagi kulek do 0.36g. Co wy an to? _________________ L?kliwy stokro? umiera przed ?mierci?, m??ny kosztuje jej tylko raz jeden.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rzuf
Dołączył: 13 Gru 2006 Posty: 825
|
Wysłany: Wto Mar 20, 2007 10:22 pm Temat postu: |
|
|
jesli moge swoje 5gr wtracic, bo wiem ze to wasze zasady , ale ja bym nawet oponowal za 0,30
to samo przez sie ograniczy energie kulek przy wiekszych tuningach _________________
"This is my rifle, this is my gun, this is for fighting , this is 4fun" |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki na tym forum Możesz ściągać pliki na tym forum
|
Załóż bezpłatnie forum phpbb2 lub phpbb3 na Forumoteka.pl
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|