Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mIXer WIDMO - Szeregowy
Dołączył: 22 Wrz 2006 Posty: 319
|
Wysłany: Sob Paź 06, 2007 12:11 pm Temat postu: F 16 Jastrząb |
|
|
Jestem ciekaw co myślicie o naszym myśliwcu, ponieważ fala krytyki w mediach spadająca na niego jest ogromna, i słyszy się opinie że jest to przestarzała kupa złomu. Niestety prawdą jest też to, że dziennikarze informujący nas o problemach efów nie mówią nam całej prawdy i czasami też nie wiedzą co piszą.
Ciekawe jest też to że w tym roku szwedzki Gripen uległ zniszczeniu, ale o tym już polscy dziennikarze nie raczyli już tak trąbić, przynajmniej ja nic nie słyszałem.
"Podczas podchodzenia do lądowania niespodziewanie zadziałał fotel katapultowy, wyrzucając pilota z kabiny i powodując rozbicie samolotu. Po tym incydencie wstrzymano loty wszystkich maszyn czeskich oraz szwedzkich. Według producenta, firmy Saab, przyczyną mogło być wykonywanie... zbyt gwałtownych manewrów"
Ja jestem zdania, że z propozycji jakie mieliśmy do wyboru F16 był najkorzystniejszą, choć lepszy byłby F18E ale on nie był brany pod wagę.
Biorę pod uwagę tylko możliwości samolotu, a nie offsetu, który zależał od negocjacji polskiego rządu.
Ciekawy artykuł dotyczący polskich efów.
http://www.31blot.com/31blot.php?str=reportaze/media_o_nas/pr-2007-05-30 _________________
Mr. 9-millimeter is the shepherd protecting my righteous ass in the valley of darkness. |
|
Powrót do góry |
|
|
Łyplok
Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 1342
|
Wysłany: Sob Paź 06, 2007 1:08 pm Temat postu: |
|
|
Nie powiem, ale masz tutaj rację, że 16-stki były dla nas najkorzystniejsze. Do tego jeszcze korzystna pożyczka i lepsze stosunki z USA. Nie wiem co będzie dalej, ale może doczekamy się M16 i M4 u naszych mundurowych w liczbie "dużej"
Drugą sprawą są dziennikarze. Na początku wychwalają, a później bluzgają. No sorry, ale z tego co czytam, w różnych gazetach, to nie ma nawet małej wzmianki o naprawach i awariach amerykańskich samolotów. A zdarzają się. F16 muszą mieć fachową opiekę i profesionalną obsługę. To nie są rosyjskie MIGi, że wystarczy młotek i po wszystkim. Dziennikarze poprostu nie mają o czym pisać i robią aferę z rzeczy normalnych. To tak jakby napisali, że AK47 jest niebezpieczny, bo może komuś zrobić krzywdę. Czemu o tym nie piszą? _________________ - Co robimy Panie Kapitanie?
- Napier***my!!!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
maku Site Admin
Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 4142
|
Wysłany: Sob Paź 06, 2007 1:37 pm Temat postu: |
|
|
co do migów, to wcale nie wystarczy młotek żeby dokonać przy nich jakiejkolwiek naprawy, wbrew pozorom to również baaaardzo skomplikowane maszyny, różnica polega na tym, że F16 jest w dużo większym stopniu napchany elektroniką, niż jakikolwiek samolot latający do tej pory w barwach polskich sił zbrojnych.
Ja również jestem zdania że f16 to był najlepszy dla nas wybór - dobra, sprawdzona konstrukcja, która przez lata użytkowania w warunkach bojowych przeszła liczne modernizacje, usuwające pierwsze niedociągnięcia. Oczywiście nie jest to samolot bez wad, ale taki moim zdaniem nie istnieje:]
A, jeszcze cuś, F18E chyba nie wchodził w grę, bo to samolot morski:] _________________ ".stay out of the road
if you want to grow old."
|
|
Powrót do góry |
|
|
mIXer WIDMO - Szeregowy
Dołączył: 22 Wrz 2006 Posty: 319
|
Wysłany: Sob Paź 06, 2007 2:57 pm Temat postu: |
|
|
A co do F18 to że w stanach stacjonują na lotniskowcach to nie znaczy ze nie mogą startować z normalnych lotnisk. Kanadyjczycy mają swoje CF188 (odpowiednik F18A/B) a lotniskowców zdaje sie że nie posiadają (choć w II WW mieli aż 3 ) Zresztą F18 wywodzi sie z YF17, który powstał w tym samym okresie co YF-16 (prototyp F16) jako lekki myśliwiec taktyczny, ale przegrał z YF16 w konkursie rozpisanym dla sił powietrznych USA.
O wyborze YF-16 zadecydował w znacznej mierze silnik - taki sam jak w F-15 co upraszczało logistykę.
YF17 przegrał również ze względu na wagę, to był konkurs na lekki myśliwiec taktyczny i tylko to uratowało ten projekt że marynarka przerwała prace nad lekkim samolotem wielozadaniowym VFAX i znowu spotkał sie z F 16 w wersji morskiej. Podczas tych i poprzednich prób YF 17 wykazywał sie niespotykana sterownością lepsza niż F 16, było to wynikiem lepszej aerodynamiki i komputerowego sterowania przewodowego. O jego niesłychanej sterowności niech świadczy fakt, że podczas prób udało mu sie zachować sterowność przy kacie natarcia skrzydeł aż...63 stopnie przy prędkości lotu 37 km/godz z tych powodów US Navy wybrała go jako lekki myśliwiec taktyczny który był tańszy od F 14 Tomcat, niektórzy twierdza ze jest zdecydowanie lepszy od F 16. _________________
Mr. 9-millimeter is the shepherd protecting my righteous ass in the valley of darkness. |
|
Powrót do góry |
|
|
maku Site Admin
Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 4142
|
Wysłany: Nie Paź 07, 2007 2:41 am Temat postu: |
|
|
no dobra, neich ci będzie:]:]:]
ale żeby nie było, taki głupi żeby nie wiedzieć że f18 może startować z normalnych lotnisk a nie tylko z lotniskowców to ja nie jestem:P _________________ ".stay out of the road
if you want to grow old."
Ostatnio zmieniony przez maku dnia Nie Paź 07, 2007 3:42 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
FiFi
Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 1027
|
Wysłany: Nie Paź 07, 2007 11:00 am Temat postu: |
|
|
co do 16 moim zdaniem jest to nalepszy wybór jaki mieli , jednakze uwazam ze lepszą inwestycją była by gruntowna modernizacja migów 29 tak jak to zrobili słowacy , są teraz naszpikowane elekroniką jak f16 a parametry techniczne maja lepsze , konstrukcja miga 29 jest nowsza niż f 16 jednak f16 był ciagle modernizowany i ulepszany a mig niestety nie ... _________________
/)/)
( ..
|'-._)
|#|
|#|
|#|
|#|
|#| |
|
Powrót do góry |
|
|
maku Site Admin
Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 4142
|
Wysłany: Nie Paź 07, 2007 12:39 pm Temat postu: |
|
|
wydaje mi się że jakiś czas temu słyszałem jak w tv wypowiadał się jakiś nasz pilot apropo modernizacji migów,właśnie tak jak na słowacji, że niby ma ona być przeprowadzana wórnolegle z wprowadzaniem f16 do uzbrojenia, ale nie wiem czy to były tylko plany w sensie pobożne zyczenia, czy już coś pewnego:/ _________________ ".stay out of the road
if you want to grow old."
|
|
Powrót do góry |
|
|
mIXer WIDMO - Szeregowy
Dołączył: 22 Wrz 2006 Posty: 319
|
Wysłany: Nie Paź 07, 2007 2:22 pm Temat postu: |
|
|
Gdzieś czytałem że mig 29 jest zwrotniejszy od efa do prędkości 0.6Ma, wiec teoretycznie jest lepszy jako myśliwiec w walce manewrowej.
Natomiast historia pokazała inaczej. W 1991,w Iraku m.in. 5 migów 29 zostało zestrzelonych zapewne z bezpiecznej odległości , cztery przez F15, a jeden przez F16. Więc dzisiaj dużo bardziej liczy się wydajny radar o dużej rozdzielczości i szeroki wachlarz uzbrojenia.
Zresztą Polska chciała samolot wielozadaniowy i takim właśnie jest F16, który ewoluował do postaci myśliwca wielozadaniowego i mig pod względem ilości jak i różnorodności zabieranych bombek efowi nie dorówna. Mig to przede wszystkim myśliwiec.
Co do migów to czytałem że po modernizacji mają mieć możliwość tankowania w powietrzu, nowe radary, cyfrowy kokpit podobny do tych w F-16 oraz system rozpoznawania swój-obcy.
W Polsce F16 wejdą w skład 3 eskadr, w 2 z nich zastąpią su-22, czyli maszyny szturmowe.
A nasze efy będą przenosić takie zabawki:
-120 wyrzutni LAU-129 (uniwersalna belka dla pocisków kierowanych p-p)
- 384 pociski p-p AIM-120C AMRAAM + 6 pociskow szkolnych
- 384 pociski p-p AIM-9M2 Sidewinder + 24 pociski szkolne
- 816 pocisków p-z AGM-65G Maveick + 24 pociski szkolne
- 384 bomby kasetowe CBU-87 CEM
- 920 bomb burz±cych Mk-83 (450 kg)
- 232 bomby burz±ce Mk-84 (900 kg)
- 232 zestawy kierowania bezw³ + GPS JDAM dla bomb Mk84
- 232 zestawy kierowania laserowego GBU-10 dla bomb jw.
- 232 zestawy kier.laser. GBU-16 dla bomb Mk 83
- 7 tys. niekierowanych rakiet 70 mm
- 340 tys. naboi 20 mm
- 36 zestawow zasobników nawigacyjno-celowniczych Pathfinder/Sharpshooter
lub Litening II
W licpu 2002 pakiet uzupełniono o:
- 10 belek LAU-129
- 6 zasobnikow rozpoznawczych (nieznanego na razie typu)
- 48 zbiornikow konformalnych (każda maszyna będzie w nie wyposażona)
- 8 zestawow systemu ACMI (Air Combat Maneuvering Instrumentation)
- 48 celownikow nahelmowych JHMCS (dla każdej maszyny)
- 48 zestawow IFF AN/APX-113 (jw.)
- 48 zestawow Link 16 (jw., nie wiadomo jeszcze o pozwoleniu na używanie tego protokołu)
- 8 radiostacji systemu Have Quick II typu AN/ARC-210
- 1 zapasowy silnik F-100-PW-229
- 1 zapasowy radar pokladowy APG-68(V)9
- 178 pociskow AIM-9X Sidewinder
- 24 pociski szkolne AIM-9X Sidewinder
- 280 pociskow AGM-154A/C Joint Stand-Off Weapon
- 214 bomb GBU-22/24 Paveway III
- 215 bomb Mk-82
- 140 bomb CBU-97
- 20 zestawów gogli noktowizyjnych.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/12a00db9d8ccf9f2.html
Gripeny i Migi wymiekają
MIG29 vs. F16
http://youtube.com/watch?v=ry3HQQvIUjI _________________
Mr. 9-millimeter is the shepherd protecting my righteous ass in the valley of darkness. |
|
Powrót do góry |
|
|
maku Site Admin
Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 4142
|
|
Powrót do góry |
|
|
FiFi
Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 1027
|
Wysłany: Nie Paź 07, 2007 5:49 pm Temat postu: |
|
|
z mixerem sie zgodze ze poprostu polska potrzebowała samolotu wielozadaniowego , migi w walce powierznej przegrywały gdyż niemaja rozbudowanej na takim poziomie awioniki jak f16 , jednakze po modernizacji mig jest o wiele lepszy w walce powietrznej od f16 , gdyz jest to stricte samolot myśliwski _________________
/)/)
( ..
|'-._)
|#|
|#|
|#|
|#|
|#| |
|
Powrót do góry |
|
|
Jakobs
Dołączył: 10 Cze 2007 Posty: 89
|
Wysłany: Nie Paź 07, 2007 6:41 pm Temat postu: |
|
|
co do efek to sie zgodze ze to jedna z najlepszych tranzakcji w naszych silach powietrznych ostatnimi czasy jednagze kiedys i one beda przestarzale a wtedy zacznie sie poszukiwanie innych rozwiazan...typu B2 (bombowce) lub innego rosdzaju maszyn które posiadaja specjalny profil który ma zminimalizowac echo radarowe... ale narazie efki wymiataja _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
maku Site Admin
Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 4142
|
Wysłany: Nie Paź 07, 2007 9:32 pm Temat postu: |
|
|
Jakobs napisał: | kiedys i one beda przestarzale a wtedy zacznie sie poszukiwanie innych rozwiazan...typu B2 (bombowce) lub innego rosdzaju maszyn które posiadaja specjalny profil który ma zminimalizowac echo radarowe |
F22 Raptor:] _________________ ".stay out of the road
if you want to grow old."
|
|
Powrót do góry |
|
|
mIXer WIDMO - Szeregowy
Dołączył: 22 Wrz 2006 Posty: 319
|
Wysłany: Sro Cze 04, 2008 2:38 pm Temat postu: |
|
|
W Krzesinach, jakiś czas temu po raz pierwszy pokazały się Efki, z nabytymi od naszych wspaniałych sojuszników, bombkami "najnowszej generacji"
A odnośnie Raptorów to nie są one na sprzedaż. Japonia chciała je kupić od amerykańców ale kongres kilkakrotnie odmówił z uwagi na obawę wycieku tajnych technologii do krajów trzecich, co mogłoby zagrozić bezpieczeństwu narodowemu USA _________________
Mr. 9-millimeter is the shepherd protecting my righteous ass in the valley of darkness. |
|
Powrót do góry |
|
|
|